Dla nauczycieli informatyki
Poniżej umieściłem materiały z tych zajęć.
1. Na podstawie podręczników do gimnazjum (liceum), materiałów dołączonych na płytach CD
oraz własnych pomysłów przygotuj 15-20 minutowe zajęcia dla kolegów na temat:
Grupa 1: Korespondencja seryjna - do czego można ją wykorzystać
Poniżej zamieszczam rozwiązanie:
- korespondencja seryjna (pdf )
2. Zdefiniuj procedurę rozeta, która będzie rysować figury złożone z wielokątów foremnych. Zastanów się, jakie parametry wprowadzić. Zapisz projekt w pliku rozeta.imp. Rysunki wykonane za pomocą procedury rozeta, zapisz do pliku jako bitmapę, korzystając z
polecenia zapiszekran ''nazwa_pliku''. Odczytaj następnie ten plik w edytorze grafiki, np. Paint i przekształć bitmapę tak, aby widoczna była tylko jedna rozeta. Zapisz bitmapę w pliku rozeta.bmp. Uruchom Edytor postaci. Wczytaj plik rozeta bmp. Skopiuj obrazek w oknie treści tak, aby
powstały dwie klatki (użyj prawego przycisku myszy). W każdej z klatek inaczej pokoloruj rozetę. Obejrzyj animację migotania gwiazdy-rozety. Zapisz wynik pracy w pliku z rozeta.gif.
Udostepniam pliki do ściągnięcia z tych zajęć:
- procedura rozeta (pdf ) rozeta (gif) (gif )
3. Zapoznaj się z materiałami umieszczonymi w sieci Internet na temat fraktali, np.
http://www.mini.pw.edu.pl/MiNIwyklady/fraktale/strona.html
http://www.programming.enter.net.pl/fraktale.html
http://www.oeiizk.edu.pl/logo/czymjest.html
Wybierz jeden rodzaj fraktala i napisz procedury w Logo, które będą go rysować. Spróbuj
wprowadzić własne modyfikacje, aby uzyskać nieco inny wygląd klasycznego fraktala lub wymyśl
/znajdź inny przykład fraktala rysowanego w Logo niż te opisane w podanych materiałach. Zapisz projekt pod nazwą
fraktal.imp
Udostępniam pliki do ściągnięcia z tych zajęć:
- fraktal (pdf )
4. Wybierz jeden z przykładów algorytmów dostępnych w programie ELI. Opisz algorytm
(specyfikacja plus schemat blokowy). Dopisz w pliku kilka ćwiczeń dla ucznia, które umożliwią mu przeanalizowanie
działania algorytmu dla różnych danych, korzystając z możliwości programu ELI.
Udostępniam pliki do ściągnięcia z tych zajęć:
- Eli (pdf )
5. Podczas zajęc hospitowałem równiez lekcje w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum.
Poniżej można ściągnąć konspekty do lekcji:
- konspekt SP - Lista prezentów na Święta (pdf )
- konspekt GIM - Excel - dzienniczek ucznia (pdf )
- konspekt LO - Narzędzie konspekt (pdf )
6. Przygotuj propozycje zadań na kartkówkę/sprawdzian (czas 15-45 min), sprawdzających
wiedzę i umiejętności uczniów albo po lekcjach.
Udostępniam sprawdzian do konspektu Excel - dzienniczek ucznia:
7. Projekt końcowy - WebQuest. Zadanie polegało na opracowaniu materiałów do przeprowadzenia zajęć. Materiały powinny być opracowane za pomocą narzędzi TI (dokument tekstowy lub dokument HTML, prezentacja w postaci slajdów, pomocnicze pliki).
Poniżej znajduje się link do projektu końcowego.